14 Mayıs 2009

Dün, Bugün, Yarın

Dün, geçmişte kaldı.
Yarın yaşanacak,
Bugünse devam ediyor.

Yarınların olmasını bekliyoruz umutla. Her günün ardından, yenileri doğuyor anasının karnından.

Plansız, programsız, amaçsız, hayalsiz, olumsuz bakarak geçirdiğimiz gün, defterimizin boş sayfaları… Şöyle bir göz gezdirirken tüm sayfalara, boşa giden zamana yanıyoruz ve dün yine geçmişte kalıyor.

Artık her gözümü açtığımda, aynada kendime gülümseyerek “günaydın” diyorum yansımalarıma. Boşlukta kalan zaman aralıklarına; bulmacalar, dergiler, kitaplar sığdırıyorum. Pazarları uyanırken, pazartesi sendromu yaşamadan yapıyorum kahvaltımı. Sabah erkenden çayımı yudumlarken, güneşin doğuşunu seyrediyorum umutla. Hafta başı, hafta sonu kavramlarımı rafa kaldırdım. An’ı yaşıyorken, sıkıntı tozlarımı eliyorum. Elekten geçenlerdir mutluluklarım.

Boş safsatalarla doldurduğum çöp kutumu boşalttım dün gece ve sokağımın temizlik görevlilerine teslim ettim yok etsinler diye. Artık zamanımı boşa harcayacak kadar zengin değilim. Hayallerimi, umutlarımı, hatalarımı ve doğrularımı not alıyorum cebimdeki kâğıt parçalarına.

Geceyi seviyorum gündüzü beklemeden, gündüzü seviyorum geceyi beklemeden. Gece daha bir gizemli, o başka…

Sevgi, nefretimi yendi. Hatalarımın otopsisinden suçlu, kararsızlıklarım çıktı. Mahkemeye verdiğim boşa geçen yıllarım, delil yetersizliğinden beraat etti. Fakat artık benden korkuyor.

Canınız mı sıkılıyor? Hemen analiz edin kötü ve iyiyi. Gereklileri yanınıza alıp, gereksizlerden arının. Çünkü an’ı yaşarken dolu dolu, geçmişe yanmaz, geleceğin talih oyunlarına bel bağlamazsınız.

Sabah kalkanlara Gün aydın, günü yaşayanlara iyi günler, geceye varanlara iyi geceler diliyorum. Ekşimeyen suratlar maskınızı takın ve çıkın sahneye, seyirci sizi bekliyor.

Emre Türker

Picture: deviantart

11 yorum:

  1. Dünlerde kalan ,bugunse hatırlanmaya deger olan hiçbir duygu zehir zemberek eylemlere dönüşmese nolur yani..
    Biz ki yarınlara dair yazılan her yazıda milyonlarca yazar doğurduk, her yzıda milyonlarca duygu getrdik dunyaya farketmeden..
    ama tuketemedik dünleri,yazdıranları bitiremedik.. yarınlara yetişme derdinde ,yelkovanın inadı bitmiyor evet..bu yuzden bedenlerimiz takvimlere ayak uydursa da içimiz sanki hep eskide unutuluyor..

    YanıtlaSil
  2. eyy seyirci,düşür maskemiziii!!:P

    YanıtlaSil
  3. nasıl yapmam gerketiğini bilmiyorum..
    Bilmem gereken ne varsa sadece kocaman bilinmeyenli denklem..

    YanıtlaSil
  4. shenem... Olmaaaaaz, seyirci dram mı istiyor :)

    nєнιяѕєℓ... Çok doğru, neler anlattık geçmiş ile gelecek arasında, en çok acılarını sevdik hatıralarımızın,
    mutluluklar ne güzeldi dedik, içkilerimizi kederle yuvarladık midelere. Kutlamalar sönük kaldı, dramlar şaha kalktı.
    Geçmişden alırken dersleri, öğretmenimiz hep zamandı.
    Az biraz keder de gereklidir bünyeye ama fazlası dokunur bünyeye.

    Böcek… Belirsizliklerde bazen en mantıklı şey, düşünmemektir.
    Muhakeme, dağılan parçalarını toplamaya karar verdiğin an gerçekleşecektir.
    Önce her şeyi bir araya getir, sonra aralarında en iyileri seç
    Ve sonra karar ver böceğim.

    YanıtlaSil
  5. ne mutlu sana bunları başarabildiğin için.. hayat bana da biraz adil olmaya başlayınca bende yapacağım aynılarını... valla bak:)

    YanıtlaSil
  6. zerrin denizli
    keşke bende çöp kutusunu boşaltıp yok edebilsem.yaşama yeniden baştan başlayabilsem.
    dünü,geçmişi düşünmeden.sadece bu günü ve gelecegi düşenek..ne güzel olurdu.

    YanıtlaSil
  7. süper beh..işde tam bu benim yazım:) işde budur ya hayat. takdir ettim yazını hayal_si_bemol..

    özelliklede "evgi, nefretimi yendi. Hatalarımın otopsisinden suçlu, kararsızlıklarım çıktı. Mahkemeye verdiğim boşa geçen yıllarım, delil yetersizliğinden beraat etti." cümlene bayıldım doğrusu..

    bu arada biliyorum ki bu ara çok hayırsızım ama unutmadım ödevlerimi! yapacağım aklımdalar..

    yazamıyorum. malum burda sezon açıldı hiç fırsat bulamıyorum bloglamaya ama bu iki arada bir derede bir yazını okuyayım dedim kaçamak yaptım bloğunda, bir de tek attım çıkdım..

    kal salıcakla:)

    YanıtlaSil
  8. Ben dün ağladım, bugün isyan ettim, yarınında umutla bekliyorum. Akşam servisinden eve giderken de düşündüm sağlıyıp yerinde gerisini boşver gitsin dedim. gözlerimdeki ışıkla tekrardan akşama merhaba dedim. Aynen bunları yaşadım bugün.
    Bir ziyaret ediyip hayalbemol'yu dedim. iyikide gelmiş.

    YanıtlaSil
  9. kelebekmisali… Teşekkür ederim ama bazı şeyleri halen başarmış değilim.
    Hayatın adil olmadığı düşüncesi, insanların büyük çoğunluğunda sindirilmiş bir kavramdır. Neye inanıyorsak, öyle gidiyor valla bak :)

    zerrin denizli… Keşkeler, dişlerimizi kemiren bakteriyel çürükler gibidir.
    Dünü unutmayacaksın ama günü kurtarmanın değil, günden zevk almanın yolunu bulacaksın.
    Geleceği görmek zordur fakat huzuru öğretirsek düşüncelerimize,
    ileriyi göremesek de bile umut cepte hareket edebiliriz. Güzellikler böyle ortaya çıkıyor.

    BodrumSibel… Sezon açıldı, ortam cıvıl cıvıl.
    Ödevlerin teslim tarihi yok, rahat ol :)
    Takdirimi aldım, yaza mutlu girebilirim :)

    Neslihan… Birkaç ay önce, kendimi huzursuz edeck o kadar çok şey buluyordum ki!
    Şu an gülüyorum, esprilerle güne başlıyorum, dostlarımla birlikte oluyorum.
    Düşünüyorum da, birkaç ay öncesiyle şimdi arasında, yaşadığım hiçbir şeyde büyük değişiklikler olmadı. Sevgili ailemin bana tesellisi, göremediklerimi göstermeye çalışmalarıyla başladı. Tek gülümseme sebebim budur.
    Ziyaretin için teşekkür ediyorum, mutlu ayrılmanı sağladıysam ne güzel :)
    Yarınlarda gülümsemen dileğiyle…

    YanıtlaSil
  10. Selam hayalbemol önce ziyaretin için teşekkürler.Güzel bir yazıydı insanı güne güzel başlatacak.Güzel düşünmek poziftif olmak zorundayız herşeye rağmen çünkü hayat devam ediyor.Bu kısa bir ziyaretti yazılarını okumak için yine gelirim.Malum hep koşuşturmaca birşeylere yetişmece vs...Selamlar uzaklardan
    asis-butterfly

    YanıtlaSil
  11. asis-butterfly… Güne güzel başlattığıma sevindim. Pozitif bakmadığımız her pencere,
    tozu alınmamış ve güneşi yeterli görmemiş odalar demek.
    Koşuşturmadan vakit bulduğun her an, her dakika beklerim. Teşekkürler

    YanıtlaSil