22 Mayıs 2009

Vaktinizi Çöpe Atmayın!

Uyanmak, yaşamak ve uyandığın noktaya geri dönmek…

Geri dönüşümsüz, tek kullanımlık haklarımızdır günler. Çarçur etmek, heyecanla beklemek, ayaklardan güç alıp zıplamak, bakışmak, kaşları çatmak, pastanın mumlarını söndürmek, ağlamak, duygulanmak, sarılmak, ürpermek, utanmak, rezil olmak… Hepsi bizim elimizde.

Ne kötüdür kullanılmadan tarihi geçmiş günlere yanmak.

İdeal uyku süresi, ortalama 7 saat civarındadır. Bu ortalama, kimi zaman 4 ile 11 saat arası değişir. Ne fazlası, ne de azı bir şey kazandırır insana. Uykudan çaldığımız, uykunun bizden çaldığı zamanların haricinde, ne çok vakit kaybederiz, bilir misiniz?

Güne yarım saat geç başlamak,
24 saat içinde 30 dakikaya, ayda 15 saate denk gelir.

1 yılda 365 gün olduğuna göre,
toplamda 182 saat 30 dakika kaybımız vardır hayattan.

Değer mi?

Zamanı öldüren seri katillerden olmayın, vakit ekerek zenginleştirin bahçenizi.

Hiçbir şey için çok geç değil!

Emre Türker

Picture: deviantart

9 yorum:

  1. ben uykudan yarım saat çalarsam ne olur biliyor musun Emre:)) etrafımda kilerin ömürlerinde yıllar çalmış olurum o gün içerisinde:))

    YanıtlaSil
  2. erken uyanmaktan nefret eden ben , yada uykumu alamamak diyelim , olayın sadece yataktan çıkana kadar oldugunu anladım gözünü açtıgın an değil, yatakla olan ilişkini kestiğin an tamamen uyanmış oluyorsun.
    ve şuan saat 11 24 , içerde uyuyan sevgiliyi uyandıramıyorum , çok sinirliyim :)

    YanıtlaSil
  3. Bir de tüm bunların yanında yavaş yaşamak istiyorum ben.. Koşturmadan, telaşsız, her anın tadını çıkartarak..
    ama ne yazık ki tam tersi şu an..

    YanıtlaSil
  4. Birşeylerden kaçmak için uykuya sığınıyorum walla bu ara herhaldeki değil 11, 21 saat uyusam yetmiyecek...

    YanıtlaSil
  5. ya hayalimbemolüm iyi diyosun hoş diyosunda ama şu dünyada uyku gibi tatlı bişi varmı yaa!!!
    Bıraksalar beni tüm gün uyuyabilirim ayy uyudukçada insanın uyuyası geliyo derler ya uyku uykunun mayasıdır diye..
    Evet uykuyu çok seviyorum evet ben bir seri katilim :)

    YanıtlaSil
  6. ben de psikolojik olarak bitik oldugum anlarda sürekli uyumaya sıgınıyorum valla ..

    YanıtlaSil
  7. yesari… Hımm, anladığım kadarıyla senin yarım saat kaybın,
    insanlık için dram oluyor bu açıklamayla. Büyüksün yesari :)

    principessa… Yataktan kalkıncaya kadarki an, iyi bir tespit.
    Ama sevgiliyle başın dertte anlaşılan :)

    Pino… Ben senin çizgilerinden, hayatın tadını çıkardığını düşünüyorum.
    Kaç kişiyi resimlerinle gülümsetiyorsun biliyor musun?
    Yavaşlamaya vaktin mutlaka olacaktır, bence temponu sakın bozma sevgili pino.

    pelince… Stres ve huzursuzluk, insanı içe döndürür.
    Bu da uykuya sarılmadır doğal olarak.
    Anladığım kadarıyla, sen uyuyan güzel olma yolunda ilerliyorsun :)

    Kelebeğin Ömrü… Tabiki uyku insan için şarj olmak anlamına gelir.
    Ama her şeyin fazlası zarardır. Hadi bakalım, uyuşukluk etme de kalk artık :)
    Ömür dediğin nedir ki? Tüm bunlar olurken saat kaç?
    Ben biliyorum seri katil olmadığını, hadi bakayım uyuşturma fikirlerini.

    Principessa… Kim sığınmıyor ki! Karışmış, düğüm olmuş düşünceler,
    Ancak uykuyla çözülmeye başlıyor,
    Katı buzlaşmış fikirler, uykuyla eriyor.
    Önemli olan, uykunun tatlı etkisini bozmadan, vaktinde uyanmak ve şans tanımak düşüncelere.

    YanıtlaSil
  8. birde şu var ..
    insan bazen uyuymak istemiyor sinirden ,sıkıntıdan ..
    sonra birden uykuyadalıyor
    uyanası gelmiyor.
    net aslında herşey.

    YanıtlaSil
  9. principessa... Yatakta uzanırken geçmeyen saatler...
    o zaman ayağa kalkıp bir süre oturmayı öneriyor çoğu insan.
    Düşünceler sarhoş edince,
    kafa beton gibi oluyor ve uyuyunca da kalkmak istemiyorsun.
    Normaldir, dediğin gibi gayet net.

    YanıtlaSil