19 Haziran 2009

Panik ve İradeli’nin Aşk Hayatı

Panik, İradeli’yle tanıştığı zaman, çıkmazdaydı. Çaresizliğin pençe darbesiyle acı çekerken, kendi planladığı labirentin içinde kaybolmuştu. İradeli, artık görünmüyordu.

Panik, yıllar sonra tesadüfen buldu İradeli’yi. O, halen bıraktığı yerde bekliyordu. Bu Panik için biraz şans, biraz da kaderdi.

Panik’in dünyasına girdi İradeli. Tek bir evde, gelişen hayaller üzerine planladılar geleceklerini.

Panik, her noktada kontrolü kaybediyordu. Gir-çık işleri çoktu. Kararlar veriyor, uygulama safhasında çizgisini koruyamıyordu. Korkuları kâbusla başlar, yıkımla sona ererdi. Her olumlu kararına bir olumsuz fikir ekler, sıkılacak çok fazla nokta bulurdu. Asla sakin konuşamaz, sesini yükseltmekten de keyif alırdı. Çünkü sesi, hatalarını bastırmak için kullandığı bir yoldu.

İradeli, iyi yetişmiş biriydi. Zorluklar karşısında ayakta kalmak, en takdir toplayan yanıydı. Düşse bile, ayakta kalması gerektiğinin farkındaydı. Olumsuzlukların içine olumlu fikirler yükler, basit şeyler için sıkıntı çekmezdi. Mantıklı olduğu kadar, başarılıydı. Çünkü karar verdikten sonra zarara uğramanın da bir gerçek olduğunu iyi bilirdi. Her inişin bir çıkışı, her çıkışın bir inişi olabileceğinin bilincindeydi.

Panik’i asla yalnız bırakmadı İradeli. Panik’in karalarına saygı duydu. Çünkü Panik, iyi niyetliydi. Zararı başkasına değil, kendineydi. “Sakin olmayı öğrenmelisin” dedi İradeli. Ne kadar “Tamam” dese de Panik, bir yerden sonra kontrolü kaybediyordu. Hatta öyle ki, bir gün İradeli’yi bile kontrol dışı bırakmıştı.

İradeli, sabırlıydı. Panik’e inanıyordu. Destekledi. Yine de kaybetti Panik. Deliliğin resimlerini çizmeye başladı. Kara kalem çalışmalarında hep siyah hakimdi. Beyazları görmek istemiyordu. Sonra İradeli geldi. Beyaz noktaları gösterdi Panik’e.

Dedik ya İradeli daha kararlıydı diye, işte bir noktadan sonra bu kararlılık her şeyi değiştirdi.

Hayatlarını, film şeridi şeklinde izlediler.

Karar noktası gelmişti. Panik, tüm olumsuzluklarını kaybetti. Bu belki de kaybetmesi gereken tek doğruydu. İradeli ise, kararlılığı sayesinde olumluyu biriktirdi ve Panik’in kaybettiği noktalara ekledi.

Panik; sabrı, sakinliği, kontrolü, kararlılığı, ayakta durmayı ve vazgeçmemeyi öğrenmişti.

İlk işleri mahkemeye gitmek oldu. Çünkü Panik, ismini değiştirmeye karar vermişti kararlılığı öğrendikten sonra…

Artık o Panik değildi, yeni bir isme sahipti…

Emre Türker

Picture: deviantart

12 yorum:

  1. Ne kadar harika bir hikaye bu! Cuma sabahi kurabiyem oldu kahvemin yanina...Sakinlik ve dinginlige kaldiriyorum fincanimi :)

    YanıtlaSil
  2. Hayalbemol'cuğum,ben panik ile iradenin çocuğuyum her halde:))Bazen verdiğim karardan zarar göreceğimi bile bile uygulamaktan kaçınmıyorum.Bazen de o kadar çok panik oluyorum ki kendimi günlerce eve kapattığım oluyor.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  3. iradeli ortalıkta görünmüyor hala..

    YanıtlaSil
  4. iradeli denilince benim aklıma hep, arkasına bakmadan yürüyüp giden erkekler geliyo, benim karşılaştıklarım sadece o noktada iradeli oldukları için sanırım. ama bu hikayedeki iradeliyi çok sevdim ben, bir panik olarak:) çok güzeldi yine hayalbemol..

    YanıtlaSil
  5. bannerlar dolmuş buraya :)

    YanıtlaSil
  6. harika harika harika !
    yine iki kere okudum yazini .)
    hayir salak diilim aklimda uzun sure tutabilmek için oyle okuorum .) :))

    YanıtlaSil
  7. Super bir yazi olmus agzina eline saglik...Ikisi de benim yanimdan hic ayrilmayan arkadaslarim...

    YanıtlaSil
  8. çok hoş bir hikaye :)

    her "panik"e sükunet ve kararlılık getirecek bir irade ve her "irade"ye yeknesaklığı giderecek bir panik diliyorum.

    tadında, kararınca tabii.

    YanıtlaSil
  9. Şahane ve pozitiflik akan bir yazı. Severek ve bittiğine üzülerek okudum.
    Panik'in yeni adı Emre Türker gibi olmuş :)

    YanıtlaSil
  10. Eliza Doolittle... Karşılıklı kaldıralım o zaman sakinliğe ve dinginliğe :)
    Kurabiyeler hep böyle tatlı olsun dileyelim üzerine...

    beyaz mendil... Ortada kalmak, kararsızlığın ifadesidir. Çoğu zaman, ruh halimizi duruma göre ayarlayamıyoruz.
    Sen bu durumu ailene yükleme bakalım :) Kendini bir sorguya çek, sebepler nedendir?

    cache... Bence çok yakınında, ara sıra seninle konuşuyor ve sen duymuyor veya duymazlıktan geliyorsun, olabilir mi?

    bi dost... Her insanın karşı cinsinden görebileceği bir iradeli seçeneği bu.
    Eğer arkasına bakmadan gideni sürekli kolundan tutup çevirmeye çalışıyorsan, kaybetmekle kalmayıp zarar da görebiliyorsun.
    Ne olursa olsun, eğer yüzdeye vuracak olursak, gideni uğurlamak çoğu kez iyi oluyor. Çünkü gitmeye karar vermiş olanı yoldan çevirmek zor, ya da çevirdikten sonra değiştirmek zor.
    İradeli kavramını yüreğinde hissedecek gerçek kişi yanında değilse, ona uğurlar olsun.
    Belki de iradeli sensin, panik seni arıyor. Gerçi panik olduğunu itiraf etmişsin ama :) yine de tersi olabilir. Neden olmasın!

    Travis dedi ki... Arada bir uğruyorlar. Sonra siliniyorlar ama hiç bıkmıyorlar.
    O da bir azim olsa gerek :)

    LoLLa dedi ki... Mutluluk duydum, bu sözler motive edici. Sevgiler.

    papatya... Değerli yorum için teşekkürler, iradenin 1-0 önde olması dileğiyle :)

    WindRider dedi ki... Dileklerine amin diyorum :) Hoş bir ikilem olmuş.

    Zeugma... Panikten kaçmaya çalışıyorum, Panik'in karşısında bir ad olsun bu :)
    Beğenmene sevindim Zeugma, her zaman beklerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. :)))))))))))) Kendimi sorguluyorum ve halen bitiremedim:)))))))))))))

    YanıtlaSil
  12. beyaz mendil... Artık bu noktadan sonra bir şey diyemeyeceğim.
    Sorgun bitinceye kadar beklemeye alalım durumu :)))

    YanıtlaSil