27 Ağustos 2009

Her şeye Rağmen Gülümse

Mutlu oldukça güler, güldükçe mutlu olursun. Bu, müthiş bir ikilemdir. İnsana en çok yakışan şey gülmektir. Çünkü güldükçe, pozitif enerji yayarsın.

Bakış açın hayatı iyi tarafından seçebiliyorsa, sorunlar kendiliğinden çözülmeye başlar. Çünkü her zaman göze batan o kara lekeler artık seni rahatsız etmeyecek, böylece zamanla görünmez olacaklardır.

Hayatı nasıl uzatırsın bilinmez ama güzel vakit geçirmek istiyorsan, gülümseyeceksin.

Unutma, herkesin derdi diğerlerinden büyüktür. Bu nedenle ahlar ve vahlarla bir yere varılmaz. Kendini toparlayıp ayakta durmanın yolunu arayacaksın. Kişiye en iyi yardımcı, yine kendisidir. Sen ayakta kalmak için azimli değilsen, kimse seni dinç tutamaz.

Norman Cousins, “Bir Hastalığın Anatomisi” (Anatomy of an Illness) adlı kitabında kendinden bahseder. Doktorların yaşama şansı tanımadığı Norman, kanser hastasıdır. Fakat ölmeye hazır olmadığını düşünen Norman, hayatındaki tüm olumsuzlukları bir kenara bırakır ve sadece mutlu şeylerle yola devam eder. Komedi filmleri izler, eğlenmeye gider, güler ve oynar. Kitapta anlatılanlar, ölümcül hastalığa yakalanan birinin kurtuluş hikâyesidir. Çünkü Norman, yaşamaya devam etmiştir, üstelik sadece mutlu olarak ve gülümseyerek...

Mutlu yaşayarak hastalıklardan kurtulmak, bilimsel olarak kanıtlanmıştır.

Prof. Donald Norfolk, “İş Hayatında Stres” adlı kitabında bir hikâyeden bahseder. Babasından kalan mirasla zengin olan William, servetini dörde katlamak için girişimlerde bulunur. Fakat ekonomik kriz nedeniyle iflas eder. Oturup ağlamak yerine, işçilik yaparak yeniden para kazanmaya çalışır. O sırada eşi kanser hastalığına yakalanır. Tüm birikimleri eşinin ameliyatlarına gider ama yine de eşini kaybeder. Kısa süre içinde gırtlak kanseri hastalığına yakalanır, fakat tedavi sonrası kurtulmayı başarır. Tüm bunlara rağmen, neşesi ve iyimserliğini kaybetmez. Doktoru Dr. John A. Schindler onun için şöyle der: “Hala gülümseyerek, her şeye ilgi göstererek ve herkeste bir şeye ilgi uyandırarak kasabada dolaşıyor.”

Bilinen eski bir dua vardır:
“Tanrım, değiştirilmesi gereken şeyleri değiştirebilmek için bana güç ver;
değiştiremeyeceğim şeyleri kabul edebilmek için cesaret
ve ikisi arasındaki farkı görebilmek için akıl ver.”

Vaktin kıymetini bilmeden, hafta sonralarını veya tatil günlerini iple çekiyoruz. Fakat bu sırada yaşam mücadelesiyle geçen çalışma saatlerinde mutsuz oluyoruz. Oysa hayatın mola zamanları çok kısadır. İçten gülümseyebildiğin anları güncel yaşamın geneline yayabilirsen, işte o zaman en mutlu sen olursun.

Emre Türker

Picture: deviantart

15 yorum:

  1. bence tanıtımdan çok kendi yazılarını yazmalısın üslubun çok hoş :)

    YanıtlaSil
  2. ucandepik… Yorumun, bir kelebeği çılgınca sağa sola uçurtacak cinsten hoştu :) Gerçek anlamda kişinin kendisi istemediği sürece, mutluluk bulutlarının yağmur yağdırması zordur. Anlatmak kadar, anlamak da güzeldir, ya da dinlemek. İzlenimlerimin ruhuma yansımasını olumsuzluklardan sıyırarak çevreye aktarmaya çalışıyorum. Çok teşekkür ederim ucandepik, sevgiler…

    YanıtlaSil
  3. huh.ne zamandır takip edemiyordum seni. okudum ve içim açıldı:) o bilenen eski dua şuan benim için çok yeni ve kalıcı.

    YanıtlaSil
  4. ee tatilde de mutsuz olanlar napicak :s
    hep calismaya mi mahkum yaw :s

    p.s heea bende taktim bu calisma olgusuna :)

    YanıtlaSil
  5. principessa... Hoşgeldin :) Moral olabilmek güzel şey. Bu eski dua motive edici. Özlü sözü inanca dönüştürmüş bir arzu şekli. Ben de çok beğendim.

    LoLLa... O zaman Tatilin keyfini çıkarmak için 10 Öneri'yi okuyacaksın. Çalışma hayatı, zamanımızın büyük bir bölümünü içeriyor, takman normaldir :)

    YanıtlaSil
  6. mutluyum,mutlusun mutlu...:))
    bol gülücükler:):)

    YanıtlaSil
  7. ay kopuğu(köpüğü)... :))))))))) Always happy!
    Daima gül - daima gülümse, sağlıklı düşün - sağlıklı yaşa.

    YanıtlaSil
  8. Şu dua çok güzeldir ama yapabilmesi çok zordur genellikle. Bazen o kadar terslikler yaşıyoruzki donup kalıyoruz. Ama gülümsemek gerçekten çok iyi gelen birşey insana..hele oyun olarak değil gerçekten yapabiliyorsak.

    YanıtlaSil
  9. UFUK ÇİZGİSİ... Terslikler hayatın dikenleri. Sahte gülümsemelerin kimseye bir faydası yok, zararı var. Dışına vuran o tebessümün güzel olmasını sağlayan, mutluluğun ruhuna yansımasıdır.

    YanıtlaSil
  10. Tam da kendini beğenmişin biri tepemi attırmışken gelmiş bulundum..
    Sahi Emre, son derece pozitif, iyi niyetli, yardımseverken bile bazıları neden densizliğin en alasını yaparlar bize? Şu an ne yapsam gülümseyemiyorum ne yazık ki..
    Yarın yeniden gelip okuyacağım ve durumu yazacağım sana..
    Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  11. Zeugma… Ne kadar iyi niyetli ve çevreyi seven biri olsam da, aynı şeyleri yaşamıyor değilim. Hepimizde belli takıntılar, çeşitli huzursuzluklar olabilir. İnsanları değiştirmek; ya mümkün olmuyor, ya da çok zor gerçekleşiyor. Bu nedenle ne yapsak boş. Senin çok değer verdiğin şeylere başkası değer vermez, sen söyleyince de tepene çıkarlar. Olur böyle şeyler. Sen şimdi uyu ve uyandığında daha huzurlu kalk(öyle ümit ediyorum). En azından o mükemmel mutluluklarına çamur sıçratamasınlar. Olumlu dönüşünü bekliyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Olumlu dönüş sayabalir miyiz bilmiyorum ama dünkü yaşadığım epeydir devam eden bir silsilenin son halkasıydı. Benzerlerinin de verdiği ilhamla ''Düşünür'' ya da ''Filozof '' da oldum sonunda Emre :))
    Bak bakalım beğenecek misin? Tamamen bana ait bir söz. Bloga da koydum.Tecrübeyle sabittir ki:

    Sizi sık sık şaşırtıp kıskançlığın ''önlenemez ve had safhada histerik bir duygu'' olduğunu gösterenlere teşekkür ediniz. Onlar ki size ne değerli olduğunuzu hissettirdiklerinden bihaberdirler - ZEUGMA

    Oyy oyy..Süpper dimi? Bunu yapmam çok rahatlattı beni biliyor musun?

    Sevgilerimle..

    Zeugma

    YanıtlaSil
  13. Zeugma… Söz söyleme sanatını icra etmeye bence çok daha önce başlamıştın. Yazdıklarının birçoğunda, küçük özlü sözler buluyor ve gülümsüyorum. Bakış açısını en iyi yoran, yorumlayan ve anlatanlardan birisin.
    Özlü sözünü çok beğendim. Dedim ya bakış açın hayranlık uyandırıcı diye, bahsettiğim şey işte budur. Bence çok pozitif bir dönüş olmuş cevabın. Mutlu günler :)

    YanıtlaSil
  14. Bu tam bana göre işte, ucuz "ben pozitifim." edebiyatı yapmayacağım tabi, ama dediğin gibi her şeye rağmen gülümsemeli. :)

    YanıtlaSil
  15. Haspam işte!.. Hem de her şeye rağmen…
    Son yıllarda öyle şeyler gördüm ki, beterin beteri olduğunu çok daha iyi anladım. Omzunu düşürme, dik yürü ve daima gülümse. Net çizgide olmamakla birlikte, bu duruş şekli çözüm yolunda büyük yardımcı olacaktır.

    YanıtlaSil