16 Mayıs 2011

Yapacak Hiçbir Şey Yok… Öyle Mi?

“Bütün gün yapacak hiçbir şey bulamadım, canım sıkıldı” diyenlere imreniyorum. Çünkü uzun zamandır bunu gerçekleştiremiyorum. Aslında imrenme kısmını biraz açmak gerek. İmrendiğim kısım, hayatta planladıklarımı başarmak için küçük zaman fırsatları bulmaya çalışmamla alakalı.

Nefes aldığımız vakit çok kısa. Fakat bunu anlayabildiğimizde, çoğu zaman iş işten geçmiş oluyor. Kısa zaman dilimlerinde, kaybolan değerleri ve yaşanmamışlıkları fark ederek, boşlukları kapatmak gerek.

“Yapacak hiçbir şey yok” denilen zamanlarda bile, yapacak bir şeyler vardır. Mesela, yaşadığınız evle ilgilenebilirsiniz. Öf-pöf etmediğiniz sürece, temizlik yapabilir, eşyalarınızın yerlerini değiştirerek alışılagelmiş sabit düzenden kurtulabilir, ileride neler yapabileceklerinizi planlayabilirsiniz.

Çok şeyle uğraşıyorsun, boşver biraz” diyenlere ise “keşke daha erken başlasaydım” yanıtını veriyorum.

Çünkü…

Okunacak çok kitap,
Öğrenecek çok bilgi,
Paylaşacak çok değer var.

Ama ne kadarını bu yaşama sığdırırız bilmem.

Emre Türker

Picture: deviantart

7 yorum:

  1. Evet öyle ama bazen bunları farkedemiyoruz. Sıkıldığımızla kalıp, o sıkıntıdan başka bir şey göremiyoruz gibi bişi..

    YanıtlaSil
  2. Hayatım boyunca hiç öyle bir şey söyleme şansım olmadı.

    YanıtlaSil
  3. Sen bu tiplere imren, ben sinir oluyorum!
    Yapacak bir şey bulamayan bana gelsin, yaptıracak bir şeyler mutlaka bulurum!
    Yapacak o kadar çok şey var ki!..

    YanıtlaSil
  4. bende nrelerde oldgnu dşünüordum :) dmekki baş kaşıcak vakit olmayan zamanlarmış ..
    yazının ilk cümlesi, o kalıp çok lüks bence :)
    lüks yani bildiğn ve bunu diebilen insanların içinde bi yerde tembellik kanının hızla aktıgını dşünüorum .

    YanıtlaSil
  5. Sıkıldığım olmuştur elbet ama "yapacak bir şey yok" dememişimdir hiçbir zaman... Çünkü dediğin gibi, okunacak kitaplar, öğrenilcek bilgiler, paylaşılacak duygular oldukça yapacak şeyler hiç bitmez...

    Yapacak şeyimin kalmadığı gün, artık nefes almıyorum demektir...

    YanıtlaSil
  6. aslında çoğuu zaman yapacak bişeyler oluyo ama yapacak enerjiye sahip olunmuyo, kendimden biliyorum canım sıkılıyo ya yapcak bişey yok dediğimde,git almanca öğren , git kitap oku, git gez, git bilmem ne .. bunlar aklıma geliyo ama daha az enerjiyle daha keyifli şeyler yapmak istiyorumm bulamıyorum :)

    YanıtlaSil
  7. Ukeladümbeleği... Boş kaldığın anlar sıkıntıya sebebiyet verecek kadar çoksa, bir sorun var demektir. Fark etmek, durumu kurtarmak ve olumsuzu olumluya dönüştürmek için çabalamak gerek.

    Begonvilli Ev... Ne güzel, hayatın dolu dolu demektir bu.

    SİNİRLİ... Benim imrenme lafım zaten nükte içeriyor. İnce anlamı görüp hissetmek önemli :)

    αnтiραяα∂ιgмα... Tembellik damarı bazı zamanlar atar. Önemli olan dozajı. Yoğun çalışma, işkolik durumu ve tamamen meşguliyetle beraber dinlenmeye yer vermemek, tembellik kadar tehlikeli olabiliyor. Dediğin gibi dozajı önemli. Kendi kendimizin hekimi olmalı, ölçüyü dengelemeliyiz.

    sestod... Yorumundaki son cümleye bayıldım. Gerçekten öyle.

    Naciye Venus... Biraz tembellik damarın aktif çalışıyor galiba :) Eylem ile
    eylemsizlik arasında kalıyorsun. Zaten bir şeye başlamak, bitirmekle eşdeğer. Hayatında belli konuları ve yapmak istediklerini bir plan çerçevesinde düzenlersen, belki o enerji seni yeniden bulabilir. Bunu görebilmek, yani hatayı fark edebilmek de büyük erdemdir. sevgiler...

    YanıtlaSil